top of page

ALGEMENE VOORWAARDEN

1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen Onebo en de klant/opdrachtgever, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.

 

​

​

2. Verplichtingen van Onebo

  1. Onebo staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.

  2. Onebo zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.

  3. Onebo zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.

  4. Onebo voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.

  5. Onebo is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

 

​

​

3. Verplichtingen van de klant

  1. De klant dient alle gegevens aan Onebo te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.

  2. De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst Onebo op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.

 

​

​

4. Betaling

  1. Het schoonheidssalon vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het salon.

  2. De vermelde prijzen zijn inclusief btw.

  3. Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.

  4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of met bancontact te voldoen.

  5. Als de betaling niet contant of met bancontact is overeengekomen dient betaling te geschieden binnen zeven dagen na factuurdatum op het door Onebo aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van zeven dagen is Onebo zonder ingebrekestelling in verzuim en is de cliënt de wettelijke rente, vermeerderd met 2% rente aan Onebo verschuldigd. De betaling via factuur moet voor de behandeling zijn overeengekomen.

 

  1.  Wanneer een opdrachtgever/cliënt één maand na factuurdatum zijn factuur nog niet heeft voldaan, is Onebo gerechtigd om een Incassobureau in te schakelen. De extra kosten hiervan komen geheel voor rekening van de opdrachtgever/cliënt.


 

​

5. Annuleringsvoorwaarden

  1. De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur vooraf aan de afspraak.

  2. Wanneer de klant de afspraak niet 24 uur voor de afspraak annuleert, mag het schoonheidssalon het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.

  3. Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag het schoonheidssalon de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.

  4. In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 5.1, 5.2 en 5.3 te houden. Overmacht bestaat uit datgene wat de wet hierover zegt.

 

​

​

6. Garantievoorwaarden

  1. Het schoonheidssalon biedt de klant 5 dagen garantie op de behandeling en/of producten.

  2. Deze garantie geldt niet, wanneer:

  • De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door het schoonheidssalon zijn aanbevolen.

  • De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd.

  • De klant de producten niet volgens het advies van het schoonheidssalon heeft gebruikt.

  • De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

 

​

​

7. Klachtenafhandeling

  1. Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en via de telefoon gemeld te worden bij het schoonheidssalon.

  2. Het schoonheidssalon moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.

  3. Is een klacht gegrond, dan zal het schoonheidssalon de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals men overeengekomen is. Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.

  4. Komen het schoonheidssalon en de klant niet tot overeenstemming, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een mediator.

 

​

​

8. Beschadiging & diefstal

  1. Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het schoonheidssalon beschadigt, dan heeft onebo het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.

  2. Diefstal wordt door onebo altijd direct bij de politie gemeld.

 

​

​

9. Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in het schoonheidssalon te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen, heeft het schoonheidssalon het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het schoonheidssalon te weigeren.

Bij Onebo wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de code van schoonheidsspecialisten.
Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.

 

​

​

10. Recht

Op elke overeenkomst tussen Schoonheidssalon onebo en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.

 

1. Op elke overeenkomst tussen Onebo en de cliënt is het Belgische recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Onebo (www.onebo.be) en ze zijn ook in de salon beschikbaar.
3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie oktober 2019

 

 

​

11. Afspraken

1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Onebo melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Onebo 50 % van het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan dertig minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch 50 % van het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. De klant hoeft zich niet aan de verplichting van regel 2 te houden, indien zij gehinderd word door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

​

 

 

12. Persoonsgegevens en privacy

1. De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt ze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
4. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
5. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

 

​

​

13. Aansprakelijkheid

1. Onebo is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. Onebo is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.
 

bottom of page